Maandag 22 januari

Lezing pater Stuyt: diaconie & missie

Op uitnodiging van de Diocesane Missieraad houdt pater Jan Stuyt s.j. op maandag 22 januari in Roermond een lezing over het thema ‘Diaconie en Missie in een wereldwijde Kerk’.

Pater Stuyt heeft jarenlange ervaring met de Jesuit Refugee Service (vluchtelingenopvang van de jezuïetenorde) in Brussel, waarvan hij directeur is geweest. Daarna was hij een tijd secretaris van de jezuïeten in Nederland en Vlaanderen. Op dit moment is hij rector van de Krijtbergkerk in Amsterdam. Beide functies hebben hem een uniek inzicht gegeven in de dynamiek van diaconie en missie binnen de wereldkerk.

Belangstellenden zijn van harte welkom. De lezing vindt plaats op maandag 22 januari vanaf 14.00 uur bij het bisdom aan de Swalmerstraat 100 in Roermond. Vooraf aanmelden is gewenst.