Lic. Guido Kessels nieuwe pastoor Echt-Pey en omgeving

Geplaatst op: 18-12-2023

De zeereerwaarde heer Guido Kessels wordt de nieuwe pastoor van de parochiefederatie Echt, Pey, Sint-Joost, Koningsbosch en Maria-Hoop. Kessels is nu nog pastoor van Gennep en Heijen. Zijn benoeming is afgelopen weekeinde in de betreffende parochies bekend gemaakt.

Lic. Guido Kessels (1980) werd in 2008 tot priester gewijd. Hij werkte onder meer als kapelaan in de parochies van Maasbracht en omgeving en volgde daarna een aanvullende studie in Rome. Sinds 2016 was hij eerst kapelaan en daarna pastoor van de parochies H. Martinus en H. Norbertus in Gennep en sinds 2021 ook van de H. Dionysiusparochie in Heijen.

De nieuwe benoeming geldt voor de parochies H. Landricus en H. Edith Stein en H. Pius X in Echt, H. Judocus in Sint-Joost, Onze-Lieve-Vrouw Onbevlekt Ontvangen in Pey, Onze-Lieve-Vrouw Onbevlekt Ontvangen in Koningsbosch, Onze-Lieve-Vrouw Moeder der Heilige Hoop in Maria Hoop. Hij volgt hier pastoor Bert Mom op, die een tijd geleden een nieuwe benoeming heeft gekregen in de parochies van Simpelveld en Voerendaal en omgeving.

Omdat het bisdom Roermond momenteel geen bisschop heeft, wordt Kessels voorlopig benoemd tot administrator (= waarnemend pastoor). Het is de bedoeling dat hij op termijn de officiële pastoor wordt. De benoeming gaat in februari 2024 in.