Podcast over priesterroeping aan begin van roepingenweek

Het grootseminarie Rolduc presenteert een podcast over het thema priesterroeping aan het begin van de landelijke themaweek over roepingen. De komende dagen wordt in alle bisdommen in Nederland aandacht besteed aan het thema ‘roeping’. In de podcast vertellen rector Lambert Hendriks van het grootseminarie en kapelaan Danny Horsch over hun eigen roeping, over de priesteropleiding en over hun ervaringen in de parochie.

Danny Horsch uit Landgraaf werd twee jaar geleden tot priester gewijd. Hij werkt nu in een samenwerkingsverband van parochies in het dekenaat Horst. In de podcast vertelt hij dat hij eigenlijk helemaal niet gelovig opgevoed is en aanvankelijk een heel ander leven van ‘huisje-boompje-beestje’ voor zich zag. Totdat hij voelde dat God hem voor een andere taak riep. In het gesprek legt rector Hendrik uit hoe hij mannen die bij zichzelf een priesterroeping menen te bespeuren begeleidt.

In het kader van de Roepingenweek is er op dinsdag 7 november een meeloopdag op het grootseminarie Rolduc. Mannen die willen weten of priester worden wellicht iets voor hen is, kunnen dan een dagje mee te lopen met de studenten van het seminarie. Ze ervaren dan wat de opleiding tot priester inhoudt en wat de keuze voor het priesterschap betekent. Geïnteresseerden kunnen zich vooraf aanmelden bij rector Lambert Hendriks van het grootseminarie: rector@rolduc.nl

Beluister de volledige podcast